Monday, November 8, 2010

Kos Bertunang-Review

ok...hari ni nak update progress majlis tunang i yang masih agak jauh tu..ni previuos entry pasal kos bertunang from my previous estimation total cost is about 2280..so mari kita lihat sehingga hari ini apa yang dah berubah dari plan asal..

im partially done with these lists:
1. mekap from abg wan (Azwade Penanti) - RM80+RM30(aksesori) = RM110
2. mini dais- baru beli satin utk lapik stage - RM100 (baru spent RM 16.00)
3. hantaran n hiasan lengkap utk 7 bekas - RM500 (dah spent RM300)
4. homestay kat Sungai Dua double storey 4bilik - RM200
5. catering xtau berapa cost lagik - RM600
6. baju n tudung- siap dengan upah - RM400
7.khemah xperlu since plan dh bertukar - jimat RM150
8. bed sheet - maybe pakai yg my sis punya je - jimat RM200
so total cost = RM 1910

wahh..pat on my back..masih lagi dlm bajet ye..hihih..tapi kan..i actually add on door gift for my guests (frens n his family je)..my budget per goodies is just RM5 and so far utk goodies bag ni i dah spent:-
1. paper bag - RM 24.50
2. box made of mengkuang - RM 30
3. handkey-type souvenir - (my sis belanja yg ni)
4. air kotak -RM 30(belum beli)
5. cup cakes - RM 50 (belum tempah)
6. kuih traditional - RM 50 (belum tempah)
total cost = RM 184.50

and lagik satu i need to hire for a photog for this event lah coz i can ensure that evryone would be busy with their stuffs on that day..confirm2 xdak pic cantik so i dah tanya my fren who did on photog she charged me RM200 for 1 role(80+ pics) plus with 1 sticky album n 2pcs of 8R-printed..yang ni still under consideration..yg ni confirm xjadik amek..hoho..kenapakah?
kerana kekanda just texted me n tell that his fren is willing to do the photog for us..lucky us..i can cut the budget then...hihi..

finally my cost is less than expected..left RM2094..:))

NaNi:hoho..lari kurang sedikit bajet itu..

3 comments:

jgn malu2 introduce siapa anda ye..anonymous tak wujud dlm kamus hidup saya..terima kasih..:))