Wednesday, November 10, 2010

sabarlah hati :((

hari ni sgt2 sedey..rs besalah sgt2,sdey sgt2,hiba sgt2..apa prasaan korang bila dilabel xmengenang budi? kekadang apa yg kita nak buat perlu ada limitation kan..need to weight  for the pros n cons..bukannya xmengenang budi ke apa..there's plenty of way to pay them..just the matter of time and situation je..kisahnya bila time wat master dulu..saya dah decide xjdik smbung bcoz xckup duit and this fren of mine hulurkan bantuan dgn bg pinjam duit..so skrg ni saya dh makan budi org..n dianggap tidak mengenang budi..*sob2*

nak tanya pendapat blogger2 diluar..sekiranya korang diminta utk jadi penjamin pinjaman peribadi 30k adakah korang akan terima?and ini adalah dari bf kwn baik anda yg dikenali sejak di U..
for my case i choose to decline since i heard few cases happened where the guarantor need to bear for all the payment for those irresponsible owner of the loan..and owing to this i have been labelled as kacang lupakan kulit..sedeyyyy.. :((

4 comments:

  1. hmm payah ni situasi mcm ni..tp kan, kena pk masak2 tau...bab2 duit ni even famly mmbers pun leh bertikam bagai..ni kan pulak jadi penjamin

    ReplyDelete
  2. tu la..dats y sy tolak..tp sedih bila org label kita lupa diri..huhukk..anyway,thanks farah..:)

    ReplyDelete
  3. saya ada pengalaman jadi guarantor mcm kes cik ni...masa nak mintak tolong mcm2 yg dijanji..kita pon percaya la,lg pun kawan karib kan..sama2 susah dulu..saya pon sudi jadi guarantor personal loan dia..tp lepas setahun problem nak jadik,kilang tempat dia keje cut cost operation dan buang pekerja..dia pon tergolong..so,lepas 3 bulan xdapat finance loan dia,bank dah start kol saya minta saya jelaskan bayaran tertunggak..adoii..so sekarang saya puas carik kawan sy ni..mcm2 alasan dia bagi...kawan2..sekarang saya nak buat loan rumah pon stuck dsebabkan kes ni..sape nak tolong?

    ReplyDelete
  4. adam: sebab byk sgt kes yg sy dgar tu yg saya terpaksa declined..skrg mmg kita xnpk prob..tp for the coming 10 years punya duration tu, who knows kan..anything can happened..bkn kita xpecaya xboleh byr,mmg amount tu xbyk tp mcm2 bleh jadik dlm tempoh tu..em..susahla bla org asek slh paham..skrg sy n kwn tu dh makin renggang just sbb saya tolak jadi guarantor tu..sdey.. :( mcm kes adam ni, mmg teraniaya la kan..sabarla ye..

    ReplyDelete

jgn malu2 introduce siapa anda ye..anonymous tak wujud dlm kamus hidup saya..terima kasih..:))